تظاهرات در مزارشریف علیه نیروهای خارجی
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۷    ۱۳۸۹/۴/۱۹ کد خبر: 12048 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، صدها تن در اعتراض به قتل دو تن توسط نیروهای خارجی، در مزار شریف مظاهره نمودند.

این دو تن در عملیات چهار شب قبل نیروهای امریکایی در منطقه زراعت مزار شریف کشته شدند.

مظاهره کنندگان ساعت نه صبح از روضه شریف به مظاهره و راهپیمایی پرداختند و با تجمع در مقابل دفتر یوناما، این عمل نیروهای خارجی را تقبیح نمودند.

داکتر محمد افضل حدید، رییس شورای ولایتی بلخ که شامل مظاهره کنندگان بود، گفت بلخ از جمله ولایات امن است اما اینگونه عملیات نیروهای خارجی باعث می شود که مردم نسبت به نیروهای خارجی و دولت بدبین شوند.

مظاهره چیان قطعنامۀ شش ماده ای را در مقابل دفتر یوناما در مزار شریف نیز صادر و آنرا به مسئولین یوناما تسلیم دادند.

در بخشی از آن، براساس اطلاعات روز، از مداخلات قوای خارجی ابراز تاسف و از دولت خواسته شده است تا جلوی اینچنین خودسریهایی را بگیرد.

اما نیروهای آیساف در یک اعلامیه خبری گفته اند در این حمله دو مخالف را کشته و سه تن دیگر را به ظن سهولت کنندهء پلانهای حملاتی آینده شبکه جلال الدین حقانی در ولایت بلخ که درحال سازماندهی بودند، بازداشت نموده اند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این بار اول نیست که سربازان امریکائی دست به کشتار افرار ملکی میزنند آنها برای دشمنی با مردم افغانستان آمده اند همینکه عساکر شان درجنگ کشته میشود آنها به قتل افراد ملکی دست میزنند آنها بار بار به محافل عروسی مردم بم انداخته اند به مزارع و کشتزار های مردم بم انداخته حتی بالای سربازان اردو و پلیس ملی هم بم انداخته اند و به این ترتیب از مردم افغانستان انتقام گرفته اند.
ولی باید گفت که این انتقام گیری دیوانه وار منجر به قیام ملی خواهد شد که در آنصورت اظهار تآسف کردن چائی را نخواهد گرفت آنگا نوبت مردم افغانستان است تا انتقام خون مردم بیگناه را بگیرند واین بار حتی یک نفر داکتر برایدن شانرا هم نگذارند که از افغانستان زنده بیرون شود.

>>>   کدام دولت؟!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است